De laatste twee maanden stonden niet echt in het teken van er op uit gaan. Drukt op het werk, matig weer en andere prioriteiten zijn er schuldig aan. Toch heb ik op 14 november een klein uitstapje gemaakt naar Nijmegen en Arnhem. In Nijmegen trof ik een militair transport aan, niet echt kleurrijk met allemaal olijfgroene voertuigen maar desondanks wel uniek.
Na Nijmegen wachtte ik op de terug de Dinnertrain op op Arnhem Centraal. Door de aanstaande verscherping van de coronamaatregelen mogelijk één van de laatste ritten van deze trein. Omdat de trein twee keer onderweg moet keren, reed de trein met twee locomotieven. Om onbekende redenen leverde het bouwbedrijf Strukton Rail een locomotief aan de Dinnertrain.
In de week voor Kerst besloot ik de Green City Trip te boeken naar Praag. Uiteraard werd hier een beoordeling voer geschreven en wordt er een speciale pagina aan Green City Trip gewijd op deze website. Natuurlijk werd er in Praag de nodige trein foto’s gemaakt van de treinen aldaar. Na aankomst maakte ik de nodige opnames van de Green City Trip trein op het hoofdstation van Praag.
Nadat de Green City Trip verdwenen was naar het rangeer terrein vertrok de EC 174 naar Hamburg welk uitgevoerd werd met een Vectron van de Tsjechische spoorwegen in speciale liverei.
Er werd die ochtend nog wat diverse andere treinen gefotografeerd van de bekende vervoerders als Regio jet, Tsjechische Spoorwegen en Slowaakse Spoorwegen.
De volgende dag vond ik de beroemde regionale trein op het hoofdstation van Praag. Helaas leek hij geen dienst te doen.
Die middag werd er de meest Praagse tram foto gemaakt die denk baar is.
Op het dag van vertrek was ik nog even op het station om mijn bagage achter te laten, wat foto’s te nemen en de rest van de dag in Vytopna door te brengen, het restaurant waar je drankjes met modeltreintjes bezorgd worden.
Voor vertrek vond ik in de stationshal een oude spoorauto van Tatra.